Monday 15 February 2016

Soft Ball

Terlihat papan dipijak/dikuis2 semasa pembeli tercari-cari barangan (semasa proses “buka guni” bundle). Saya sendiri pun awalnya terlangkah papan ni. Sebab tidak perasan pada permukaannya yang terbalik. Setelah membayar ……………dan kami sebenarnya nak balik dah..tegerak pulak hati nak tengok papan ni. Melihatkan pada papan ni, terus saya tanya tuan kedai (supplier barangan bundle).  Katanya “ambiklah, RM5 je”. Saya tersenyum…….sebab pada saya papan ini bernilai (melihatkan pada tahun yang tertera 1984  dan event yang melibatkan PERINGKAT ASEAN.


Ia sebenarnya soverniour 4th ASEAN SOFTBALL CHAMPIONSHIP. JAKARTA 1984. Sebenarnya ia sudah berusia 30 tahun>. Mungkin tiada apa-apa jika dilihat pada pandangan orang yang tidak berfikiran “giler” seperti saya. }kata orang sesuatu barang itu terletak pada penilainya. Lain orang, lain penilaiannya.     

Sekiranya anda pengumpul barangan lama seperti saya,adakah anda membayar papan ini?




No comments: