Thursday 9 November 2017

BASIKAL TUA/SPEDA TUA/GEREK LAMA

BASIKAL TUA/GEREK/SPEDA.

Hari ini ingin update serba sedikit tentang BASIKAL TUA/GEREK TUA/SPEDA yang ada dalam simpanan saya. SPEDA pertama ini saya perolehi daripada seorang penjual PETAI disalah sebuah daerah di MELAKA.

kondisi basikal lama yang saya perolehi


"tersadai" tidak "berNYAWA"


MISI membawa balik basikal tua

MISI membuang karat pada badan basikal tua

Gambar sebelum dan selepas restore. INSHALLAH (POKET tebal) saya akan restore setiap part  SPEDA INI dengan sparepart yang original.
BRAND: RALEIGH
SIZE:28
MADE IN: ENGLAND 



MISI mengecat badan basikal lama


BASIKAL TUA
Saya berjaya perolehi dalam keadaan yang CUKUP SIFAT. Alhamdulillah. Saya hanya perlu mandikan&make up (buang karat serta repaint: hitam pada bahagian RIM. Manakala BODY speda saya hanya buang (melelas dengan kertas pasir) karat-karat manja sahaja. 

KONDISI basikal yang diperoleh

"SUMBAT" je dalam keta kancil

KEPUASAN the pickers



ALHAMDULILLAH dah selamat sampai


keadaan nya yang perlu "di mandikan" nanti

Kerana ingin mengekalkan identity RUSTY pada BODY SPEDA, saya mengambil keputusan untuk tidak mengecat/repaint body basikal ini.(kekalkan "keoriganalannya"
BRAND: RALEIGH
SIZE:28
MADE IN: ENGLAND 






boleh la untuk DECO kat "rustyboutique" saya


1 comment:

Unknown said...

Salam.. saya ad sebijik peninggalan arwah atuk. Kat mana bole re store balik basikal tua ni tuan?